SWOT ANALİZİ


Güçlü Yönler

     Dünyanın önde gelen çikolata ve şekerleme yayını Candy Industry dergisi tarafından hazırlanan "Küresel Top 100 " listesinin 7.sırasına yükselerek dünya listesinde prestijli şirketler arasında yerini sağlamlaştırmıştır. Şölen Avrupa Birliği ülkeleri, ABD , Orta Asya ve Orta Doğu başta olmak üzere 90'ı aşkın ülkeye ihracat gerçekleştiriyor. Türkiye'nin en fazla çikolata ihracatı yapan firma ünvanını almıştır. Şölen çikolata dünya pazarlarında da Türkiye'nin gurur duyacağı markalar yaratmıştır. 

     1500 çalışanı, 140.000 metrekare üretim alanı ile Gaziantep'te dört, İstanbul'da bir üretim tesisi bulunan Şölen çikolata, ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Standardı, ISO 22000:2005 Gıda Güvenliği  Yönetim Standardı BRC ve IFS Gıda Güvenliği  Yönetim Standardı belgelerine sahiptir. Şölen çikolata kalite, teknoloji ve Ar-Ge ye yaptığı yatırımlar ile kurulduğu günden bu yana gelişimini ve büyüme yolculuğunu devam ettirmektedir.

Zayıf Yönler

     Şölen çikolatalarının Türkiye çapında yeni ürün geliştirme ve yaratıcılığa dayalı bir ünü vardır. Şirket Ar-Ge'ye yoğun yatırım yapsa da yenilikçiliğinin zamanla duraksamasına karşı savunmasızdır. 1500 çalışanı, 140.000 metrekare üretim alanı ile Gaziantep'te dört, İstanbul'da bir üretim tesisi bulunmasına rağmen firmanın üretim ve dağıtımı sadece bu bölgelerde yoğunlaşmıştır. Yurt dışında bir üretim fabrikası olmamasından ötürü dünya çapında da üretimi ve dağıtımı rakip firmalara göre zayıf kalabilir. 

Fırsatlar

     Şölen çikolataları fırsatları değerlendirme konusunda son derece hızlı ve başarılı bir şirkettir. Rakip firmalara göre Şölen, ürünlerini daha iyi kategorize etmiştir. Küçük yaş grubu için 15 farklı ürün seçeneği sunmaktadır müşterilerine. Müşterileri için hediyelik ürünlerini ayrı bir şekilde kategorileştirmiştir. Ayrıca Şölen, rakip firmalarının kullanmış olduğu, çikolataya en çok benzeyen madde olan kokolini kullanmamaktadır. Şölen firması ürünlerinde yüzde yüz doğal çikolata kullanmaktadır.

Tehditler

     Çikolata, süt ve fındık ürünlerindeki maliyet artışları Şölen çikolatalarına ek maliyet olarak yansıyabilir. Bu yüzden Şölen çikolatalarının ürünlerinde artışlar olması ve firmanın daha az kar elde etmesi söz konusu olabilir. Türkiye'de ve dünyada çikolata üreten bir çok firma pazarda yerini almaktadır. Giderek kızışan rekabet ortamı her firma için olduğu gibi Şölen için de önemli bir tehdittir.