Segmentasyon

Coğrafik

Coğrafi  dağıtım, tanıtım yapmak, hedef müşteri grubunun yaşadığı bölgenin genel özelliklerini tespit ederek ürün ve hizmetlerinin yönünü belirlemede çok önemlidir.  Bugün ve gelecekte ilklerin markası olma ve tüm paydaşlarına değer yaratma iddiasını sürdürmektedir.

Sosyoekonomik

Tüketicilerin gelirleri ve harcamaları için gerekli olan para miktarı, türü ve tüketicilerin olmasını istediğiniz mal veya hizmetin miktarını etkiler. Bu nedenle pazarlama faaliyetleri ve tüketici gelirlerini bilmek çok önemlidir. Kişisel gelir ve ailevi gelir aynı zamanda tüketim harcamalarını da belirler. Bütün bunlarda pazarlama faaliyetleri için çok önemlidir. Şölen Çikolata gelir seviyeleri ile her tüketici ürünlerini üretmektedir. Her tüketici kendi gelir seviyesine göre ürün bulmaktadır. 0,50 kuruşa da ürün satın alınabilir. 5.00 TL'ye de ürün satın alınabilir.

Demografik

Toplam nüfusun karakteristik özellikleri incelenerek, cinsiyet, meslek, eğitim düzeyi, gelir ve sosyal sınıf gibi değişkenler pazarları bölümlendirmede kullanılabilir. çok yaygın olarak kullanılan bu yöntemde, en fazla yaş, cinsiyet ve gelir değişkenleri temel alır. Şölen Çikolataları hedef kitlesi çok geniş ürünlere sahiptir. Araştırmalara göre, her yaşın ve her cinsiyetin tercih ettiği bir markadır.

Psikografik    
Şölen her yaş grubuna ve her bölgeye ulaşan ürün yelpazesine sahiptir. Ürünleri teşvik edici, sosyal kampanyaları destekler niteliktedir. Sosyal medya, basılı medya, radyo televizyon, kısacası kitle iletişim araçları yoluyla halka mesajlar verir. Örneğin, çocuk ve yaşlı tüketicileri için özel ürünler üretebilmiştir. İhtiyaç,  fayda, mesaj bazında Şölen markalaşmıştır.