Rakiplerimiz

     Şölen firmasının Türkiye pazarında üç tane önemli rakibi bulunmaktadır. Bunlar; Kent, Eti ve Ülker' dir. Bu firmalar hakkında kısa bilgiler aşağıda belirtilmiştir.

KENT: Kraft Foods, yiyecek ve içecek alanında faaliyet gösteren dünyanın en büyük ikinci şirketidir. 2010 yılında faaliyet ciromuz 49.2 milyar Dolar’a ulaşmıştır. Toplam 140.000 çalışanımızla, 180 adet üretim ve işletme tesisimizle faaliyet göstermekteyiz. 170’in üzerinde ülkede, her gün yüz milyonlarca kez tüketiciler gözde Kraft Foods markalarıyla buluşmaktadır.
Tartışılmaz Global Gıda Liderliği misyonumuzun arkasında dünyada bir gıda şirketinin sahip olabileceği en güçlü marka portföylerinden biri bulunmaktadır. Yıllık cirosu 100 milyon Dolar’ı geçen 70’ten fazla marka ve 1 Milyar Dolar’ı aşanCadburyJacobsKraftLUMaxwell HouseMilkaNabiscoOreoOscar Mayer,Philadelphia and Trident dahil olmak üzere 11 adet markaya sahibiz. Toplam 40’tan fazla markamız 100 yılı aşkın bir süredir faaliyettedir. Üstün marka portföyümüz dünya çapında milyonlarca tüketicinin güvenini kazanmıştır.
Yüksek kalitede markalarımızın arkasında güçlü bir çalışan ve organizasyon yapısı bulunmaktadır. Dünyanın en iyi gıda şirketini oluşturmak için sektördeki en iyi insanları, onlar için en doğru gelişim olanağı sağlayan işlerle buluşturuyoruz. Başarımızda önemli bir etken, içinde bulunduğumuz ekonomik, sosyal ve çevresel konumu korumak ve güçlendirmektir. Diğer bir deyişle, yaptığımız her şey içinde bulunduğumuz toplumu yansıtmalıdır. Toplumun bizim rolümüzle ilgili değişen beklentilerini anlamayı ve karşılamayı temin etmek açısından sorumlu bir iş yönetimine bağlıyız.

ETİ: Ürün çeşitlerine her yıl yenilerini ekleyen ETİ, bu süreçte pek çok ödül aldı. 2003 yılında Kurucumuz Sn. Firuz Kanatlı’nın “Bir uygarlık savaşı” olarak nitelendirdiği TPM (Toplam Verimlilik Yönetimi), ETİ’de fabrika yönetim yaklaşımı olarak benimsendi. ETİ, TPM uygulamasındaki başarısı ile Japon Fabrika Bakım Enstitüsü tarafından verilen “TPM Ödülleri”ni 5 kere kazandı. Bu kapsamda ETİ Bisküvi Fabrikası ile “TPM Mükemmellik Ödülü” ve “TPM Mükemmellikte Devamlılık Ödülü”nü; Tam Gıda, Bozüyük ve Çikolata Fabrikaları ile de “TPM Mükemmellik Ödülü”nü kazandı. Planlı, titiz ve azimle görevlerini yerine getiren ETİ çalışanları sayesinde bunun gibi daha pekçok ödüle hak kazanıldı.

ÜLKER: Türkiye’nin nadide markalarından ‘Ülker’ markasının miladı 1944 yılına dek uzanıyor. 20. yüzyılda inşa edilen ama gücünü 21. yüzyıla da taşıyan Ülker markası,  kendisini zaman ve mekan kısıtlamasından soyutlayabilen ender bir örnek oluşturuyor. Aynı anda hem geleneği hem geleceği temsil edebilme kabiliyetine sahip Ülker markası uzun hayat yolculuğunda, toplumun sosyolojik ve ekonomik gelişmelerine paralel yeni anlamlar kazanan bir marka. Öyle ki, markanın yenilenip değişmesi hiç bitmeyen bir yolculuğa benziyor. 

Kuruluş ve gelişme yıllarında daha çok adını verdiği ürünlerin niteliğine işaret eden lezzet, sağlık ve beslenme gibi fonksiyonel faydalarıyla tanımlanan marka, ilerleyen yıllarda mutlu anlara eşlik etme, güven, samimiyet, yakınlık, aileden biri olma gibi duygulara gönderme yapılarak ifade ediliyor. Ülker markası ait olduğu toplumun hayatında yer alıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder